Interviews

Matematik får mere status

Et 12-ugers matematikløft på skolerne i Halsnæs Kommune gør skolebørnene bedre til matematik og sætter samtidig fokus på faget. Af Elisabeth Holst I mange år har der været stærkt fokus på [...]

Kodning i skolen

Hvor relevant er det, og hvad giver det eleverne? Mød en matematiklærer, der brænder for kodning og ser god mening i at introducere emnet til alle børn i folkeskolen. Jakob Damgaard Laursen er [...]

Fessors taldiktater

Tal er sjovere at få styr på, når Fessor fortæller om at bygge træhule eller klæder sig ud som pirat. Mange børn og voksne husker måske diktater som noget lidt kedeligt noget – både dem med ord [...]

Skole/hjem-samtaler

Gør som Jakob. Print en oversigt fra MatematikFessors analyse og giv den til forældrene. Så har I en præcis oversigt over, hvordan det går eleven – et godt udgangspunkt for, hvad I så vil gøre. [...]

Lad Fessor være vikar

Gør som Bettina. Hun bruger Fessor til at give en vikartime relevant, fagligt indhold. Som lærer har du samvittigheden i orden, din kollega bliver glad, og dine elever arbejder ufortrødent [...]

  • Elisabeth Holst
    Elisabeth Holst Kommunikationskonsulent

    Er der noget særligt lærerigt, inspirerende eller sjovt, du har lyst til at fortælle os om fra dine oplevelser med MatematikFessor, så send os en mail til elisabeth@edulab.dk

Søg

Gør som over 1.500 andre matematiklærere

Tilmeld dig nyhedsbrevet, FessorsFokus, og få e-mails med vores bedste tips samt ny viden om indhold og funktioner på MatematikFessor, tilbud og faglig inspiration til din matematikundervisning.

Hvilke trin underviser du på?

You have Successfully Subscribed!