Interviews

Lad Fessor være vikar

Gør som Bettina. Hun bruger Fessor til at give en vikartime relevant, fagligt indhold. Som lærer har du samvittigheden i orden, din kollega bliver glad, og dine elever arbejder ufortrødent [...]

Matematik får mere status

Et 12-ugers matematikløft på skolerne i Halsnæs Kommune gør skolebørnene bedre til matematik og sætter samtidig fokus på faget. I mange år har der været stærkt fokus på hovedfaget dansk. Men nu [...]

Kodning i skolen

Hvor relevant er det, og hvad giver det eleverne? Mød en matematiklærer, der brænder for kodning og ser god mening i at introducere emnet til alle børn i folkeskolen. Jakob Damgaard Laursen er [...]

Mit største værktøj …

… er MatematikFessor. Jeg går personligt all in for den digitale undervisning, som børnene synes er sjov, men jeg kan også rigtig godt lide PDF’erne, fortæller Lars Faczinek-Beckmann. [...]

Fessor giver mig så meget

Heidi Reichertz er superbruger og deler gerne sin viden om MatematikFessor med sine kolleger. De vil nemlig gerne være bedre til at bruge portalen, fordi det giver dem og deres elever rigtig [...]

Sjov træning løfter

Nogle gange skal der noget særligt til for at gøre det sjovt at lære. Det oplevede de på Lundehusskolen, hvor de i 6 uger satte fokus på at løfte fagligheden i matematik hos eleverne i 2. til 9. [...]

Fessors taldiktater

Tal er sjovere at få styr på, når Fessor fortæller om at bygge træhule eller klæder sig ud som pirat. Mange børn og voksne husker måske diktater som noget lidt kedeligt noget – både dem med ord [...]

  • Elisabeth Holst
    Elisabeth Holst Kommunikationskonsulent

    Er der noget særligt lærerigt, inspirerende eller sjovt, du har lyst til at fortælle os om fra dine oplevelser med MatematikFessor, så send os en mail til elisabeth@edulab.dk

Start typing and press Enter to search

Gør som over 2.000 andre matematiklærere

Tilmeld dig nyhedsbrevet, FessorsFokus, og få e-mails med vores bedste tips samt ny viden om indhold og funktioner på MatematikFessor, tilbud og faglig inspiration til din matematikundervisning.

Hvilke trin underviser du på?

You have Successfully Subscribed!