Bliv ambassadør for MatematikFessor

Vi søger matematiklærere, der har lyst til at hjælpe ”deres kolleger” rundt omkring i landet med at gøre MatematikFessor til et stærkt værktøj i undervisningen.

Hos EduLab har vi i mange år gjort flittigt brug af et hold FessorAmbassadører – lærere, der er rutinerede i at bruge MatematikFessor og har lyst til at dele ud af deres viden. Det fungerer nemlig rigtig godt, når lærere, der brænder for at bruge MatematikFessor, præsenterer portalen og viser deres kolleger på andre skoler, hvad systemet kan. Det er en god genvej til at blive dus med Fessors funktioner og få forenklet og optimeret hverdagen, så der bliver mere tid til at støtte op om eleverne i undervisningen.

Behov for flere FessorAmbassadører

I takt med at vi har udvidet vores kursustilbud til matematiklærerne, har vi brug for flere FessorAmbassadører. De flere opgaver vil vi gerne fordele på flere hænder – fordelt over det ganske land. Derfor søger vi matematiklærere, der måske 2-3 timer 1-2 gange om måneden har lyst til at gøre en forskel for deres kolleger i nærområdet.

Jakob Staberg står for rekrutteringen og fortæller her om baggrunden:

– Vi vil rigtig gerne møde lærere og elever dér, hvor de er, og fortælle, hvad MatematikFessor kan. For portalen kan så meget – også en hel del, som mange brugere ikke er klar over. Vi har derfor gennem årene holdt både præsentationer og kurser i Fessors mange muligheder – fra de enkle til de mere avancerede, som for eksempel de transparente og detaljerede statistikker, systemet genererer automatisk. Vi tilbyder nu skoler med lavt brug at hjælpe lærerne godt i gang med at bruge og udnytte systemet endnu mere. Og vi vil naturligvis gerne kunne hjælpe alle skolers matematiklærere, uanset hvor i landet de bor, så derfor kan vi godt bruge flere lokale FessorAmbassadører.

Det siger FessorAmbassadørerne

Kamilla Greve: Det er en fordel, når man geografisk kender stedet, skoleaftalen og regionens digitale læringsplatform, for så er det nemmere at tale ind i den hverdag, lærerne er i. At arbejde med MatematikFessor er hele tiden en skabende proces, hvor jeg også lærer noget, når mine kolleger på andre skoler og jeg udveksler erfaringer og små fif i hverdagen.

Brian Kallestrup Nielsen: Det er en god udfordring at skulle ud og præsentere systemet for andre. For at kunne det skal jeg jo vide noget mere selv.

Bettina Moan: Jeg vil rigtig gerne vise mine kolleger, hvordan lidt kreativ tankegang kan få Fessors univers til at åbne sig endnu mere op og blive praksisnært.

Om FessorAmbassadørerne

Se og hør mere om at være FessorAmbassadør her
eller kontakt Jakob Staberg direkte på 23 98 61 98 eller jakob@edulab.dk

Tidligere indlæg

Søg

Gør som over 1.000 andre matematiklærere


Tilmeld dig nyhedsbrevet, FessorsFokus, og få e-mails med vores bedste tips samt ny viden om indhold og funktioner på MatematikFessor, tilbud og faglig inspiration til din matematikundervisning.

Hvilke trin underviser du på?

You have Successfully Subscribed!