Inklusion – motivation og indlæring i matematikundervisningen, Århus

Målgruppe: Lærere med inklusionselever/specialklasser

Inklusion – særlige behov – differentiering – læsevanskeligheder

MatematikFessors grundlæggende funktioner er særdeles velegnede til elever med særlige behov, der skal inkluderes i undervisningen.  Med MatematikFessor kan du nemt spotte elevernes udfordringer og tilrettelægge helt individuelle forløb for dem. Det er nemt skjule, at en elev arbejder på et lavere niveau end de andre elever i klassen, så det ikke føles som et nederlag. De mange videolektioner på MatematikFessor er korte og indtalt med en rolig stemme, der er med til at skabe tryghed for eleverne. Vores bogreol har digitale bøger til alle klassetrin, der er ideelle til elever, der ikke tåler for mange forstyrrelser og helst arbejder alene. På kurset viser vi dig alt dette samt mange flere muligheder for at motivere og udvikle dine elever med særlige behov. Vi giver dig værktøjer til, hvordan du kan bruge MatematikFessor til at tilrettelægge individuelle læringsforløb for dine elever. Hvordan du nemt får et detaljeret overblik over elevens faglige kunnen, og hvordan du kan bruge portalens analyser til at vise elever og forældre barnets standpunkt og fremskridt.  

Vores kursusholder har flere års erfaring med at undervise børn i specialklasser og anvender selv MatematikFessor i sin daglige undervisning.

Læs mere om at anvende MatematikFessor til elever med særlige behov her:  https://fessorsforum.dk/faa-skyd-genvej-fessor/

Kurset er gratis, dog er der et no show-gebyr på 500 kr.

Dato

16 aug 2018

Tid

12:30 - 14:30

Beliggenhed

Aarhus
CFU, VIA University College, Hedeager 2, 8200 Århus N, lokale 22.08
Kategori

Kursusholder

Kamilla Greve

Start typing and press Enter to search